luni, 14 noiembrie 2022

Vocea de la celălalt „capăt al firului”

 

Vocea de la celălalt „capăt al firului”


Telefonul ,,A fost introdus oficial la 1892, dar în Brașov nu-I întâlneai decât doar la vreo bancă mai mare sau în birouri și la câte un oficiu. Particularii nu-i simțeau lipsa, și cei mai mulți n-au telefonat niciodată în viața lor.
Eu am telefonat mai întâi în 1903, în Viena. Eram la o rudă a mea, care avea să comunice ceva urgent la Brașov. El avea telefonul introdus în locuință, căci era medic. Cum din cauza fumatului excesiv avea o voce răgușită, care nu se distingea bine, m-a rugat să cer și să vorbesc eu cu Banca ,,Albina" de la Brașov. Legătura am primit-o repede și la capătul firului se anunță un funcționar cunoscut al băncii.
"Alo! Vorbește Pușcariu, din Viena".
"Ce stai, domnule, de glume?" se auzi perfect de bine.
"Nu glumesc. Doctorul C. vă roagă..."
În birourile "Albinei" se strânseră în jurul telefonului toți ceilalți funcționari, ca să audă Viena, deși aveau impresia că se vorbea din odaia vecină”.
Sursa: Sextil Pușcariu, ,,Brașovul de altădată”.


#telefonul #meseriidealtadata #hailamuzeu #brasov

 

Sursa informațiilor Muzeul de Etnografie Brașov.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu