joi, 11 mai 2023

Conferința de Joi: „Amprente italiene”

 

Conferința de Joi: „Amprente italiene


Muzeul Municipiului București vă invită la Conferința de Joi, 18 mai 2023, ora 18.30, la Palatul Suțu (Bd Ion C. Brătianu, nr 2), cu tema „Amprente italiene”, care va fi susținută de Rodica Marinescu.
Coordonator conferință: Cătălin D. Constantin.
*****
„Voi vorbi la Conferințele de joi despre cartea mea, AMPRENTE ITALIENE, apărută la Editura Peter Pan Art în 2022. Este o carte de iubire pentru pământul Italiei și al Romei, iubire pe care, de la prima întâlnire, din 1991, nu am încetat să o mărturisesc. Cele 47 de eseuri (24 despre Roma și 23, altele decât Roma) sunt gesturi de dragoste pentru locurile pe care am avut șansa să le văd și să le revăd, și la care, ca niciunde în altă parte, tânjeam să revin îndată ce ne despărțeam. E o carte construită cu ajutorul miilor de fotografii, și mai ales cu ajutorul jurnalului păstrat cu consecvență, zi de zi, de-a lungul întregului meu periplu italian. Mai presus de toate a fost însă Roma, căci la ea am revenit în repetate rânduri cu fidelitate nădăjduitoare. Niciodată nu mi-au fost de ajuns zilele petrecute cu ea. Și au fost nenumărate. Cu cât stăteam mai mult, cu atât îmi doream să mai rămân. De aceea Romei îi revine nu doar partea cea mai consistentă a Amprentelor, dar și cea mai edificatoare cu privire la intensitatea trăirilor mele și la atașamentul meu profund pentru aceste locuri.
Nu în ultimul rând, AMPRENTE ITALIENE este o carte de mulțumire față de toți cei care mi-au stat alături în acest lung șir de ani, și care, înțelegându-mi dorul și iubirea arzătoare, au făcut posibile călătoriile mele (îmi place să le spun perpetue) pe pământ italic” - Rodica Fleșariu Marinescu.
+ info
https://fb.me/e/2vIx5Grbr

 

Sursa informațiilor Muzeul Municipiului Bucureşti - Palatul Suțu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu