Mașini românești care au făcut istorie: SR – 113 „Bucegi”
La începutul anului 1964, la uzina brașoveană Steagul Roșu, a intrat în producție cel de-al treilea model de camion SR – 113 „Bucegi”. Nu a venit să înlocuiască modelul SR – 131 „Carpați”, ci să furnizeze o sarcină utilă mai mare (5 tone).
SR – 113, în configurație 4×2, se baza pe aceeași cabină franțuzească de la Chausson Plant și pe motorul V8 pe benzină. Cutia de viteze manuală, acum cu 5 trepte (2, 3, 4 și 5 sincronizate) putea fi, opțional, cuplată cu o cutie suplimentară – reductor. Tot opțional, axa spate putea fi echipată cu 2 trepte de reducție, comandate pneumatic. În ciuda tonajului aproape dublu față de „Carpați”, reușea să scoată un consum foarte bun, de 29 l/100 km.
SR – 113 a avut două modele derivate: SR – 115 (autotractor cu șa) și SR – 116 (autobasculantă).
Atât camionul SR – 113 „Bucegi” cât şi modelele derivate ale acestuia s-au impus pe piaţa mondială printr-o serie de parametri tehnici superiori, printr-o calitate ireproşabilă şi printr-un preţ competitiv.
Monetăria Statului dedică „Buceagului” al treilea produs medalistic ce face parte din secțiunea „Mașini românești care au făcut istorie”.
Setul de colecție SR – 113 „Bucegi” – format din medalie, pliant și mapă de prezentare – poate fi achiziționat de la magazinele Monetăriei Statului la prețul de 389 lei/set pentru medalia din argint și de 219 lei/set pentru medalia din aliaj de cupru; prețurile includ TVA.
Medalia prezintă următoarele caracteristici tehnice:
# Material: Argint 999‰
- Diametru: 37 mm
- Greutate: 31,11 grame
- Calitate: proof
* Tiraj fix: 60 bucăți
# Material: Aliaj de cupru
- Diametru: 37 mm
- Calitate: proof
* Tiraj fix: 40 bucăți
___________________________________
#MonetariaStatului #SR113 #Bucegi #Romania
#MasiniRomanestiCareAuScrisIstorie #Medalii #ProgramMedalistic
Sursa informațiilor Monetăria Statului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu