duminică, 28 iulie 2019

Tezaur monetar din aur și argint descoperit de 4 prieten

Un grup de pasionați de detecție metale din Anglia a descoperit un tezaur monetar din aur și argint din secolul al XIV-lea, care fost evaluat la aproximativ 200.000 dolari, potrivit experților.





Andrew Winter (în vârstă de 38 de ani) și trei dintre prietenii săi au găsit peste 550 de monede în Buckinghamshire, incluzând monede de argint de tip Edward I și II.




"Era o senzație ireală. Inițial am găsit două monede de argint și, pe măsură ce am mai săpat, au apărut mai multe monede. După ce am găsit sute de monede și apoi am scanat atent zona, am extins căutarea de două ori mai mult și am găsit de două ori mai multe monede. Au fost clipe uimitoare pentru noi toți", a spus Mateusz Nowak, lucrător la spital rural, în vârstă de 30 de ani.




În total au fost găsite 557 de monede, dintre care 12 "nobili de aur foarte rari din perioada Black Death".




Tezaurul va fi păstrat în siguranță la un muzeu și apoi evaluat în mod independent înainte de a fi vândut, iar încasările vor fi împărțite între descoperitori și proprietarul terenului. 





Monedele de argint sunt datate ca fiind din timpul domniei lui Edward I și Edward al II-lea, din anul 1272 până în anul 1327.




Monedele de aur sunt considerate a fi din timpul domniei lui Edward al III-lea, care a durat până în anul 1377. 





Majoritatea monedelor valorează între 25 și 65 de dolari fiecare, însă unele dintre cele mai rare, inclusiv cele din aur, sunt destul de valoroase, începând de la aproximativ 13.000 de dolari fiecare, potrivit experților.




"Monedele rare arată ca și cum ar fi fost puse în circulație prima dată acum. Unele dintre ele au simboluri speciale, cum ar fi niște păsări sau biserici. Nu am mai văzut astfel de simboluri până acum", a spus entuziasmat unul dintre detectoriști.




Tezaurul este considerat a fi cea mai mare descoperire a unei comori din aur în regiune în ultimii 10 ani și cea mai mare descoperire de monede de argint din regiune în ultimii 12 ani. 





Tobiasz Nowak, fratele lui Matiusz, a spus că nu a crezut că grupul va avea un astfel de noroc vreodată: "A fost cel mai bun weekend din viata noastră. Îmi vom aminti toată viața acea zi."


Sursa informațiilor Harta Comorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu