joi, 16 iulie 2015

Posibili meteoriţi căzuţi pe teritoriul României

Meteorit căzut lângă Sălard, în judeţul Bihor
 
 
Sursa: Youtube Utilizator: Costel Demian
 
Scris de Călin Corpaş - Meteorit? Satelit? Sau… carbid?! Aceasta este întrebarea! Cert este că zilele acestea, populaţia comunei Sălard, dar şi a comunelor din jur – Tămăşeu şi Sâniob – este într-o stare post-şoc.

Ce s-a întâmplat? În noaptea de luni spre marţi, în jurul orei 2:30 – 2:45 – s-a auzit un zgomot asurzitor, o bubuitură extrem de puternică, una care a zgâlţâit chiar şi casele unor localnici. Înaintea bubuiturii, unii au văzut pe bolta cerească o lumină intensă, ca o vâlvătaie roşiatică, pentru câteva secunde. Primarii din zonă spun şi ei aceeaşi „poveste”. A doua zi, marţi, pe drumul ce duce dinspre DN 19 E (drumul de Marghita) spre satul Hodoş (comuna Sălard), s-a descoperit un mic crater, chiar pe marginea drumului. O „groapă” cu diametrul de aproape un metru şi câțiva zeci de centimetri adâncime, pământ ars şi vegetaţie arsă în jur!


Lumină pe cer şi super-bubuitură

„Explozia aceea puternică, cea care a trezit oamenii, nu de la acest crater este. Trebuie să fi fost şi altceva! Unii spun că au văzut şi o lumină puternică pe cer, ce a trecut foarte rapid deasupra noastră”, ne relatează primarul comunei Sălard, Nagy Miklos. Primarul aduce în discuţie şi explorările după gazele de şist, dat fiind că într-o comună alăturată, la Burzuc (comuna Sârbi) au avut loc măsurători seismice pentru căutarea hidrocarburilor din subsol. „Eu nu pot să spun că de la asta sau de la aia. Mai repede, poate, de la un meteorit care a trecut deasupra noastră şi din care s-a desprins o bucăţică, care a atins solul. Nu ştiu. Problema este că am fost în pericol, pentru că a fost o explozie aşa de puternică şi nimeni nu ştie efectiv de ce. Este un fenomen care te sperie, pentru că nimeni, nici măcar pompierii, nimeni nu ştie ce s-a întâmplat. Acesta este un mister. Eu am făcut armată. Cert este că o grenadă nu ar fi putut produce o asemenea undă de şoc”, asigură primarul de Sălard.

„S-a auzit o bubuitură puternică. Am văzut vecini care fugeau afară, în pijama. Nimeni nu ştia nimic. Eram aici în colţ, erau paznicii în faţa primăriei şi mai mulţi au fost de faţă. Am văzut roşu cerul, o dâră de trei metri lăţime şi vreo douăzeci de metri lungime. Dar nu am ştiut ce este şi nu am mai văzut aşa ceva în viaţa mea. S-a auzit şi la Sântimreu, şi la Hodoş, şi la Cetariu şi la Tămăşeu, s-a auzit în toate părţile. Toţi oamenii au fugit afară, pentru a vedea ce s-a auzit. De exemplu, este o parcare de autobuz şi vecinul a crezut că autobuzul a pocnit aşa de tare, dar nu a văzut nimic”, ne povesteşte Farcaş Anton Ioan, localnic din Sălard, martor ocular al evenimentului. 


Zid căzut şi geamuri crăpate

Konrad Irina este o localnică a cărei gospodărie are de suferit în urma undei de şoc. Peretele de cărămizi din capătul podului a fost pus la pământ de unda de şoc. S-a trezit cu cărămizile căzute şi împrăştiate prin curte, în plină noapte.„A fost o bubuitură putenică. Eram înăuntru, dormeam. Ne-am speriat şi am ieşit în curte. Atunci am observat ce s-a întâmplat”, relatează Konrad Irina, care s-a ales şi cu geamuri crăpate la casă, în urma misterioasei explozii.

În alt loc, un geam termopan proaspăt montat la o casă aflată în construcţie a fost găsit crăpat, a doua zi dimineaţa după ce s-a auzit bubuitura. „Nu am ştiut din ce cauză este zgomotul ăsta mare şi dimineaţa când am venit la lucru, am observat că geamul era crăpat. Nu fusese crăpat, atunci când am plecat noi de aici, seara”, declară Geza, muncitor pe şantier, asigurându-ne că nu a fost o neglijenţă a muncitorilor.

„S-a auzit şi la noi în Tămăşeu, foarte tare. Şi la Satu Nou s-a auzit. Şi eu am auzit, dar nu mi-am dat seama despre ce e vorba”, ne relatează Matyi Miklos, primarul din Tămăşeu. Acesta spune că bubuitura a fost atât de puternică, încât au tremurat geamurile şi, i-a transmis un paznic de noapte, bodega sa chiar ar fi vibrat!

„Am înţeles de la locuitorii comunei că s-a auzit şi la noi o bubuitură, în localitatea Ciuhoi, care este mai aproape de Sălard. În rest, vă spun sincer, la noi, la Sâniob nu a auzit lumea”, ne-a declarat şi Molnar Jozsef, primarul comunei Sâniob.

La rândul său, primarul de Cetariu, Vitalyos Barna, ce locuieşte în satul Şişterea, a fost trezit în plină noapte de bubuitură. Primarul relatează că iniţial a crezut că i-a explodat cazanul de încălzire a locuinţei!

„Au existat tot felul de supoziţii. La faţa locului a fost domnul Caba, adjunctul comandatului de la ISU Crişana. Există într-adevăr o groapă şi era ceva pământ ars în jur. S-au luat probe din acel pământ. La centrul ISU există o maşină CDRM de control în privinţa radiaţiilor, control chimic. Pământul respectiv nu prezenta nicio urmă de radiaţii, pentru că orice corp dacă vine din cosmos păstrează radiaţii pe el, trecând prin straturile atmosferice. Asta ne duce la concluzia că în acest moment nu avem nicio certitudine că avem un corp venit din spaţiul cosmic, prăbuşit în zona Sălardului. De unde-i bufnitura? Putea să pună cineva carbid şi să explodeze. Cineva care n-are ce face. Nu ştiu! Acea groapă putea fi făcută şi cu lopata. Am cerut explicaţii şi mi s-a spus «domn prefect, unul care n-avea ce face putea să detoneze carbid»”, a reacţionat prefectul Claudiu Pop.


Scenarii SF cu americani

Dincolo de aceste declaraţii făcute la lumina zilei, există şi o faţă ascunsă a evenimentelor misterioase din zona Sălard. Una pe care unii martori oculari nu îndrăznesc s-o transmită decât sub protecţia anonimatului. Ni se spune că imediat după inexplicabila bubuitură de luni noaptea, a doua zi au fost văzute pe câmpuri, între Biharia şi Oradea, blindate de armată. „Am observat acele Hummer-uri de armată, mari, nu ca cele de oraş, ci din acelea pe care le vezi doar în filme! Le-am văzut în acea curbă mare, de lângă calea ferată, dintre Biharia şi Oradea! Am remarcat că aveau numere de înmatriculare americane”, ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, un cetăţean ce se arăta sigur de ceea ce văzuse. Noaptea, pe câmpurile din zonă ar fi fost observată o activitate neobişnuită, remarcându-se multitudinea farurilor, ce păreau a căuta ceva. Mai mult decât atât, aceeaşi sursă temătoare a ţinut să ne mai transmită că deasupra zonei Biharia – Sălard, în seara următoare s-ar fi văzut un elicopter militar de dimensiuni considerabile… 


Sursa informaţiilor de mai sus: http://www.bihon.ro/dosarele-x-in-bihor-meteorit-cazut-langa-salard/1349883

Un cuplu din Suceava a scos la vânzare o piatră găsită pe câmp acum un sfert de veac
 
 
 Sursa: Youtube Utilizator: Observator TV

Dacă vă puteţi lipsi de zece mii de lei va puteţi lua o piatră de câteva kilograme. Nu e o gluma, e ofertă cât se poate de serioasă a unui cuplu din Suceava. Şi culmea, ar putea fi un chilipir. Ei spun că bolovanul pe care l-au scos la vânzare pe internet este din spaţiu. Iar specialiştii tind să le dea dreptate., Ştiri, Antena 1, 15-10-2013

Sursa informaţiilor: https://www.youtube.com/watch?v=FbHP6bRV3oc&index=2&list=PL8v_G7d0NvLakowM9vkK3Nvx6EcGscgxv

Un meteorit ar fi aterizat în Vrancea


Sursa: Youtube Utilizator: Observator TV
 
O minge de foc a băgat spaima în mii de localnici din Vrancea. Sunt convinşi că le-a picat meteoritul în bătătură. Meteoritul din Moldova., Stiri, Antena 1, 12-02-2014 

Sursa informaţiilor: https://www.youtube.com/watch?v=l7f-AXAJSTQ&index=3&list=PL8v_G7d0NvLakowM9vkK3Nvx6EcGscgxv

Până în acest moment nici unul dintre acești posibili meteoriți nu a fost confirmați științific. 

Alte articole despre meteoriţi:

http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/search/label/Meteori%C5%A3i
http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/2014/10/carti-despre-meteoriti.html
http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/2014/10/locuri-in-care-au-cazut-meteoriti-in.html
http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/2014/10/locuri-in-care-au-cazut-meteoriti-in_24.html
http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/2015/01/un-meteor-exolodat-deasupra-romaniei-la.html
http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/2015/01/un-meteorit-descoperit-intr-un-sit.html
http://stiinta-pentru-toti.blogspot.ro/2015/01/meteoritul-de-la-mociu-judetul-cluj-cel.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu