miercuri, 11 aprilie 2018

Doi clujeni au descoperit un tezaur format din obiecte din aur și argint

Doi pasionați de detecție metale au descoperit lângă Cluj, la doar 20 cm adâncime în pământ, un tezaur format din obiecte din aur și argint. Cei doi clujeni sunt autorizați să practice detecția de metale și au predat luni dimineața Direcției de Culte și Patrimoniu pandantivele din aur și argint, precum și celelalte accesorii. Arheologii cred ca obiectele sunt din secolul V și provin dintr-un mormânt, anunță televiziunea Pro Tv.





Flaviu C., unul dintre cei doi pasionați de detecție metale, a povestit pentru Pro Tv: "Descoperirea am făcut-o sâmbătă după-masă. Credem că descoperirea face parte dintr-un mormânt, credem noi gepid. Am decis să nu mai continuăm săpăturile să nu stricăm contextul arheologic."

Andrei V. L., celalalt descoperitor, a explicat: "Am găsit aceste piese de valoare de aur și argint și am considerat că este un bun pentru patrimoniu și am venit să îl predăm. După cum am citit pe internet sunt piese de mare valoare gepide, un popor migrator care au colindat zona Clujului, au avut așezări aici".

 
După ce vor ajunge la muzeu, piesele vor fi analizate în mod detaliat: "Este prima dată când primim așa ceva. Par să facă parte dintr-un mormânt din perioada migrațiilor. Există specialiști care pot să le identifice imediat cu mare precizie", au precizat Virginia R., arheolog. 







Conform legii, cei doi detectorişti pot primi până la 30% din valoarea obiectelor, iar dacă artefactele vor fi încadrate la categoria tezaur, cei care le-au găsit vor mai putea solicita încă 15% din valoarea lor, a mai precizat televiziunea Pro Tv, care a prezentat în aceeași știre și imaginile de mai sus.



Sursa informaţiilor Harta Comorii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu