miercuri, 28 septembrie 2016

PĂMÂNTUL – O PLANETĂ VIE


Program educational 2016-2017 PĂMÂNTUL – O PLANETĂ VIE
Coordonatorul programului: Dr. Dan Grigore Tel. 031.438.17.44, int. 114. Înscrieri la int.131
Argument:
Programul Pământul – o planetă vie îşi propune să stimuleze şi să răspundă curioziăţii ştiinţifice a copiilor despre fenomenele naturale, parte din ele observabile numai prin efectele produse. În scopul dezvoltării aptitudinilor intelectuale, a formării unei logici de interpretare a evenimentelor şi fenomenelor ce guvernează planeta noastră, modul de lucru se bazează mai mult pe prezentarea unor date concrete şi experiment. Modul de abordare al subiectelor în cadrul şedintelor oferă copiilor posibilitatea de a descoperi relaţiile dintre cauze şi efecte, care este motorul fenomenelor. Având în vedere că programul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 18 ani, ciclului gimnazial şi liceal, subiectele introduse în discuţie sunt corelate cu programa şcolară din cadrul orelor de geografie, cu un nivel mediu de complexitate. Programul reprezintă o cale de cunoaştere activă a lumii înconjurătoare, valorificând experienţa de viaţă a elevilor şi vine în completarea programei şcolare.Descriere:
Programul Pământul – o planetă vie cuprinde mai multe lecţii pe parcursul cărora se vor aborda subiecte privind dinamica planetei şi a sistemului din care face parte (Sistemul Solar); astfel, copiii vor cunoaşte structura din care face parte Pământul, mişcarile şi fenomenele la care este supusă planeta; vor cunoaşte structura scoarţei terestre şi dinamica acesteia, ce înseamnă vulcanismul sau cutremurele, cine guvernează ridicarea munţilor, ce influenţe au atmosfera sau hidrosfera asupra geosferei şi nu în ultimul rând, ce influenţă are viaţa şi în special omul asupra planetei. Vor fi dezbateri despre valorile şi utilizarea eficientă a resurselor naturale prin turism, copiii descoperind valoarea obiectivelor geo-turistice, a siturilor şi obiectelor geologice (minerale, fosile).
Structurarea lecţiilor cuprinde proiecţii, discuţii/dezbateri, participarea la diverse experimente care să demonstreze practic anumite aspecte teoretice ori pentru a putea fi testate sau reproduse diverse fenomene naturale. În mod opţional, în partea finală a lecţiilor copii vor avea rezervate câteva minute pentru lucru la proiecte personale sau pentru a discuta problemele apărute în cadrul derulării proiectelor personale. Astfel, programul oferă şansa copiilor să-şi dezvolte îndemânarea şi creativitatea.
Responsabilii de temă vor asigura baza ştiinţifică şi expunerea teoretică în pregătirea succesiunii de imagini video, pregătirea şi supravegherea vizitelor în muzeu, utilizarea microscopului, lupei binoculare, lupei de mână în aplicatii simple, conform vârstei şi nivelului de interes al elevilor şi vor coordona întreaga aplicaţie.
Obiective:
- dezvoltarea capacităţilor de observare, explorare şi înţelegere a realităţii din mediul înconjurător;
- cunoaşterea prin experimentare;
- stimularea şi formarea unei gândiri logice, intuitive, bazată pe date concrete, sporind totodată capacitatea de a discerne;
- cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea în comunicare a unor termeni specifici, pentru a descrie fenomene observate în mediul înconjurător;
- îmbogăţirea bagajului de date, noţiuni – cunoştiinţe despre secretele naturii înconjurătoare;
- formarea unei atitudini pozitive faţă de mediul înconjurător, prin stimularea interesului faţă de păstrarea unui mediu echilibrat şi exersarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a acestuia.
Desfăşurare: pe toată durata anului şcolar în şedinte lunare.
www.geology.ro


Sursa informaţiilor Muzeul Național de Geologie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu