luni, 3 aprilie 2017

Cluj-Napoca: Atelierul „Să descifrăm mesajele costumului popular”



Atelierul „Să descifrăm mesajele costumului popular”

Muzeul Etnografic al Transilvaniei, instituție publică de cultură care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, organizează în în 4 aprilie 2017, atelierul pentru copii „Să descifrăm mesajele costumului popular!”, în cadrul Secției pavilionare a Muzeului Etnografic al Transilvaniei (str. Memorandumului nr. 21). Activitatea se desfășoară în cadrul proiectului Descoperă, învață, joacă-te!, proiect finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN), sesiunea I/2017.

La acest atelier vor participa elevii claselor 0 – 1 de la Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz din Cluj-Napoca și ai clasei pregătitoare de la Liceul Teoretic „Vaida Voievod” din Gilău, jud. Cluj.

În cadrul acestui atelier, copiii vor fi familiarizați costumul tradițional femeiesc și bărbătesc din diferite zone ale Transilvaniei, precum și cu îndeletnicirile prin care femeile făureau aceste costume (tors, țesut, cusut etc.). Atelierul este un exercițiu de comunicare nonverbală, care are ca scop înțelegerea bogăției unui costum popular și aflarea informațiilor purtate de acesta.

Se va pune accentul pe dezvoltarea spiritului de solidaritate între copii și capacitatea de a percepe complexitatea sistemului semiotic al costumului popular. De asemenea, se va urmări dezvoltarea simțului estetic și a manualității.

Proiectul „Descoperă, învață, joacă-te!” se derulează în perioada 15 ianuarie 2017 – 15 noiembrie 2017 și își propune inițierea și dezvoltarea sentimentului identitar la copii de vârstă preșcolară și școlară din ciclul primar, prin utilizarea unor metode interactive moderne și agreate de promovare, accesibile acestor categorii de vârstă, metode care au ca axă orientativă principală mijlocirea contactului dintre copil și lumea satului tradițional.

Proiectul își propune, de asemenea, formarea unor priceperi și deprinderi elementare, dobândite în cursul angajării copiilor în activități practice, complementare cu ceea ce presupune curicula în învățământul primar.

Un alt deziderat esențial al proiectului constă în integrarea și incluziunea socială a persoanelor cu surdocecitate – copii cu deficiențe de auz și comunicare verbală -, accesul acestora la cultură, la cunoașterea patrimoniului cultural al țării. Proiectul se adresează, totodată, și elevilor din ciclul primar, care vor fi sensibilizați față de nevoile speciale ale copiilor cu deficiențe de auz și comunicare verbală.

Parteneri proiect: Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz din Cluj-Napoca, Școala Generală ”Ioan Bob” din Cluj-Napoca, Colegiul de Muzică ”Sigismund Toduță”din Cluj-Napoca, Liceul Teoretic ”Vaida Voievod” din Gilău, județul Cluj.


Sursa informaţiilor CIMEC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu